08-09-25 12:08

hej alla

jag kom till stockholm med en månadslön från ica maxi och en tredjedels månadslön från mcdonalds i slutet på januari.
jag hade fått hyra ett jättedyrt rum vid solnas pendeltågsstation. min första dag i stockholm skulle bibi och johanna möta mig på stationen, typ klockan 7 på en söndag. jag ringde bibi å ba asså viktor jag gick och la mig för en halvtimme sedan och johanna svarade inte för att hon hade lyckats kamma hem en amerikan och sov på hotell. så jag fick ta all min packning (alltså jättemycket saker, jag flyttade ju) själv och jag var jättevilsen, hittade absolut ingenting och var sjukt vilsen på t-centralen. ja iallafall. jag kom fram, fick se hemmet. den tjocka äckelbiten sov i vardagsrummet, hans morsas kille sov i ett rum och det sista rummet var till mig. det såg ändå ok ut. men det visade sig att han diskade ungefär 2 gånger under min 2 eller 3 månaders vistelse där, ingen dammsugare ägde han och mitt rum blev översvämmat av saker för jag fick min packning från göteborg. jag brukade trotsa att det var ett så vidrigt hem genom att röka inne i smyg. fick inte stanna första dagen eftersom hans mamma sov i rummmet jag hyrde. så jag vandrade runt kall och trött som en pinne och ba tja! till typ klockan 15. whatever sjut tråkig historia.
jag vill bara skriva nånting. jag fortsätter med the story of my life - STHLM VERZION.

jag var bara semi-arbetslös i början, eller nästan inte ens det. jag jobbade som assitent åt johan aka so last season och ännu mer assistent åt honom på kid of tomorrow och det var jättekul, vi tittade på modevisningar, jobbade och ställde ut på +46. gick på på en massa fina fester, betalade så klart aaaldrig inträde någonstans (lol!!!!! så klart!!) och livet var allmänt lätt. men mitt arbete med johan fadeade och våran relation också så tillslut blev jag helt arbetslös.

jag fick jobb på MILJÖTEAMET som lokalvårdare på polishuset/rådhuset, trodde jag iallafall. jag trodde jag skulle bli städare men det visade sig att jag skulle ansvara för kaffemaskinerna, och dammsuga en våning och stå i tvättstugan. det var ju iallafall jättemycket bättre än att städa. helt soft, och jättemycket tid över, ibland fick man sig tillochmed en tupplur i förrådet. jobbade 06-11 och tjänade inte så mycket pengar. någon gång genom min arbetslöshet var det kris, jag fick annordna ett event på facebook för att få mat, men allt jag fick var en pringleburk av joakim. jag gick ner 5 kg den månaden. fortsatte leva typ samma liv på fritiden fast med joakim och hans cliques istället. det var kul. det tog slut.

jag hade flyttat in med johanna i enskede, vi delar på en stor etta som är jättebillig. livet började bli bättre. richard skrev på facebook, vi kände knappt varandra men nu är vi tighta som tigrar (varför säger man tight like a tiger? sjukt knäppt, eller?), han hade sett att jag var fattig så han frågade om jag behövde jobb. så jag slutade som städare och började jobba på kontor på stockholm gas, ibland får jag tillochmed dela ut brev. jättebra, mycket mer pengar, heltid och bara sitta på sin rumpa hela dagarna!!!!!!! *tack rirre!!!!!* joakim byttes ut mot dennis. vi hängde hela tiden, dennis bodde hos mig. vi hade mycket för oss. slutade helt hänga på fashionfester och började istlälet handla mat, göra pizza, göra sönder kläder och ha festivalhelger hemma hos mig. mer äventyr.

sen träffade jag amanda, vi hade aldrig träffats. vi gick till vitabergsparken och drack folköl ur sugrör (eller var det dag två?). amanda provade kläder och tappade bort kläder! *HAhaHa* och det slutade med att träffen varade i typ 3 dagar. vi gick på statoil på natten någon gång vid 5, köpte folköl och life aquatic, tittade på den tills vi somnade. skedade *wow!!!!!!!!!!!!!!!!!! de va sjukt!!!!* och levde i en dröm. amanda åkte till göteborg. jag blev galen. allt utvecklades. jag åkte till amanda över en helg. vi träffades. vi blev mer kära och nu är vi ett par och det är fantastiskt. hon är anledningen till att jag bara har 7 dagar kvar i den här staden. eller antagligen hade jag flyttat någon annanstans annars. sommaren fortsatte, allt var kul. allt hände. vi gjorde saker och allt tog slut (inte amanda, men hon är i göteborg, men resten av livet).

sen kom nu
dennis blev utbytt mot ingen. jag går och lägger mig mellan 20-22 varje kväll. jag rakar mig inte, jag diskar inte och jag städar inte. jag bara väntar, varje dag. på att flytta. ser ljusare tider. jag ska flytta in i en jättestor lokal med linn (som jag bodde i göteborg med förut) och amanda. jag är jätteglad men samtidigt som jag väntar vill jag dö. men blir bättre och bättre för varje dag (kanske för att jag går och lägger mig innan jag hinner bli ledsen). 6,5 arbetsdagar kvar till arbetslöshet! tillsvidaresemester!!!

haha mitt 2008 i stora drag.
HUR HAR DITT 2008 VARIT HITTILS????????????????????????????????????

shit va meningslöst och dåligt



Anonym

fan vad bra fan vad bra fan vad bra men vadå? ska du flytta till göteborg nu?



19:59:47


viktor

ah om en vecka åker jag härifrån.

en vecka i umeå.

sen göteborg



T****L

jag och björn ska till göteborg strax, när vi skaffat cash, eller när jag skaffat cash snarare! då blir det åka spårvagn med er, och 6pack som inte kostar över hundrastrecket!



22:10:59


bert

Synd att du redan drog! hade sett fram emot att springa in i dig någon gång.....



19:27:00


agnes

spenande





THUG?